Marile publicații internaționale „încearcă marea cu degetul”: articolele scrise de inteligența artificială, „pe val”

de: Iulia Kelt
08 03. 2023

Proprietarul publicațiilor Daily Mirror și Express a publicat primele articole scrise de inteligența artificială.

Totuși, el spune că jurnaliştii nu ar trebui să se teamă că vor fi înlocuiţi de maşini, în curând.

Jim Mullen, directorul executiv al Reach, a spus că, după ce un grup de lucru a explorat posibilitățile de utilizare ale AI, compania a decis să lase un bot să scrie trei articole săptămâna trecută.

Articolele au fost publicate pe site-ul de știri local InYourArea.co.uk.

Inteligența artificială, o amenințare pentru jurnalismul tradițional?

Cu toate acestea, Mullen a spus că dezvoltarea inteligenței artificiale nu face parte dintr-un plan ascuns de a reduce personalul uman; cei 4.000 de angajați ai companiei reprezintă încă interes pentru aceasta.

„Am produs primul nostru conținut AI în ultimele 10 zile, dar acesta este condus de echipa editorială”, a spus el. „Totul a fost produs de inteligența artificială, dar datele au fost, evident, cercetate de un jurnalist, iar dacă articolele au fost suficient de bune pentru a fi publicate a fost decis de un editor”.

„Există o mulțime de probeleme de etică în jurul inteligenței artificiale și a conținutului jurnalistic”, a adăugat el.

Creșterea rapidă a popularității ChatGPT și a potențialului său rival, Bard, lansat în grabă de Google, a determinat editorii să se concentreze pe potențialul și limitările utilizării învățării automate în procesul de producție a jurnalismului.

Spre exemplu, luna trecută, BuzzFeed a declarat că va începe să lucreze cu OpenAI, care a creat ChatGPT, pentru a produce mai multe materiale jurnalistice pentru publicație.

La rândul său, Associated Press a confirmat că a publicat pentru prima dată articole scrise prin inteligență artificială în 2014, în timp ce Thomson Reuters a folosit un program intern, Lynx Insight, în 2018, pentru a examina informații, cum ar fi datele de piață și pentru a găsi modele care ar putea crea povești pe care reporterii să le urmărească.